Intervju med slovanska Vikend

Los Angeles är full av tidnignsomslag med Robert Pattinson, en 23 år gammal Londonbo som blev en ny sexsymbol praktiskt taget över en natt. Efter en avslutad visning av New Noon, uppföljaren av fenomenet Twilight träffade vi Robert och skådespelarkollegan Kristen Stewart på Four Seasons Hotel i Beverly Hills. Varje steg vi tog följdes av deras personliga PR-människor och av människor från en byrå som organiserade intervjuer. Och vi blev varnade: "Inga personliga frågor. Vi är här för att berätta om filmen." Okej. Hur som helst, vi frågade Robert om OK Magazine, själva omslaget var om deras upplösning, han log och sade: "Skvaller påverkar inte min karriär ..." Vi kan berätta för er, kära kvinnliga fans, att Robert inte är så blek som Edward och hans läppar är inte så röda heller.

Hur många tjejer bett dig att bita dem i halsen idag?
(skratt) Jag måste göra er besvikna. Jag är omgiven av livvakter hela tiden och de måste nästan bära mig in och ut, så jag har nästan ingen aning om vad som händer utanför.

Hur hanterar du omedelbar berömmelse, medieuppmärksamhet och tryck från fansen?
Ibland är det obehagligt, alla dessa intervjuer, armé av fans, tidningsomslag... I början var det nervförstörande, jag försökte att gömma mig, men varför bry sig? Jag har ingen avsikt att hata mitt liv. Jag försöker att anpassa mig så mycket jag kan.

Kan du gå över gatan utan att nertrampad av en armé av kvinnliga fans?
Inte riktigt. Tja, jag har inte ens tid. Jag jobbar mycket nu för tiden och jag vet inte vad som händer i verkligheten, jag tillbringar all min tid på filminspelningar eller hotell eller på flygplan ändå. Storstäderna överraskar mig ibland. Nyligen har jag varit i Tokyo och jag gick en promenad och ingen kände igen mig och det var konstigt, eftersom jag var den enda vita personen på gatan ...

Kanske alla vita människor verkar likadana för dem ...
(skratt) Kanske. Men det var en trevlig upplevelse, motsatsen till New York där jag gjorde en film nyligen. Jag hade åtta livvakter och de gick bredvid mig på väg mellan min trailer till filminspelningen, men en dag var det sådan trängsel att vi faktiskt var tvingade springa iväg - de drog i mig och puttade mig, det var en enda röra. Vi var tvungna att anställa ytterligare tio livvakter så jag gick till jobbet varje dag omgiven av arton stora killar. Det var surrealistiskt.

Är du rädd för all galenskap omkring dig?
Hysteriska massor av människor kan vara skrämmande. Jag tror att alla skulle känna sig otrygga i en situation som du inte kan kontrollera, där du inte kan göra något för att lugna situationen. Människor i denna typ av situationer i ett tillstånd av slags hysteriska hypnotisk galenskap. Einstein hade rätt när han sa att den mänskliga civilisationen är farligast när den rör sig i massor.

Som tonåring var du aldrig besatt av en stjärna?
Jag minns inte att jag var besatt, men jag minns den enorma inverkan filmen Gökboet hade på mig. Jag började klä sig som Jack Nicholson och jag började härma honom och det varade länge. Men jag var inte besatt av honom eller satt framför hans hus.

Var du någonsin kär i en skådespelerska?
Kanske .... Jag vet inte ... jag har alltid tyckt om Patricia Arquette, jag tror jag var kär i henne som en tonåring, hon var inte särskilt inspirerande (skratt). Hm, det verkar som om jag var lite vilse som tonåring liksom (skratt) ....

Dina föräldrar är nog väldigt stolt över dig?
Mycket! Och de är lite förvånade över min reaktion på min framgång, jag upplever det inte som de gör. De är imponerade av det, allt är så fantastiskt för dem, mamma läser allt om mig (skratt). Jag tror fortfarande att allt är en lycklig slump. Jag har aldrig velat bli känd, jag planerar inte stora saker i mitt liv, så allt är främmande för mig. Jag anpassar mig fortfarande och tänker på vad man ska göra med allt.

Tror mamma allt hon läser om dig?
Tyvärr ja! Hon tror blint på allt hon läser, även de dåliga grejer. När jag försöker förklara henne att det är tidningarnas fantasi, säger hon: Jag vet, jag vet hur du är! (skratt)!

Så hon tror inte att du och Kristen inte är ett par?
Liksom resten av världen inte gör... (skratt) Jo, jag förklarade det för henne!

Så vi kan inte fråga dig om detta?
Du kan, men svaret kommer att vara samma som den var i början av samtalet.

Är du och Kristen goda vänner?
Mycket, men bara det! (skratt) När ett lag vi är mycket nära, eftersom vi är tillsammans hela tiden, gör flera filmer efter varandra. Vi är i samma ålder och vi tycker lika, så vi möter den berömmelse som hänt oss tillsammans.

Är du orolig att rollen som Edward alltid kommer att följa dig som en skugga i din skådespelarkarriär?
Inte riktigt. I alla fall så är det för sent att tänka på det när jag skrev på för fyra filmer i serien. Det är normalt att publiken ser mig som Edward, de ser mig i den rollen hela tiden. Jag måste ha tålamod, jag gör andra filmer också, och jag tror att publiken kommer att se mig som en annan person. Om de ser mig som Edward om tjugo år, är det möjligt jag måste mörda någon (skratt)!

Så du ångrar inte att du accepterade rollen?
Det finns bra och dåliga sidor av allting. Naturligtvis ångrar jag inte det, men allt är inte perfekt heller. Om ingen vet vem du är, är det svårt att skapa en roll och det suger för du känner dig som en förlorare. När du blir någon förväntar sig alla ett mirakel från dig, stora roller, stora filmer, och det är inte lätt eftersom det är ett stort ansvar, ett enormt tryck. Det är alltid bäst att vara i mitten.

Vad kan vi förvänta oss av den tredje filmen, Eclipse, den är väl färdiginspelad?
Ja, nyligen, vi förbereder oss för den fjärde delen. Förvänta er mer käraktär, mer samspel mellan huvudpersonerna, relationen mellan Edward och Jacob som kämpar för Bellas kärlek. Det är ett krig mellan vampyrer och människor, det kommer vara mer action, filmer kommer vara ett spektakel.

Under filminspelningarna har du antagligen inte mycket tid för musik, vilket är en stor passion för dig; du skrev två sånger till Twilight?
Ja, jag har lagt musiken åt sidan ett tag. Skådespeleri och musik är viktigt för mig, men det är svårt att göra båda samtidigt. Jag försöker spela eller skriva nya låtar under rasterna. Jag ska försöka spela in något senare i år ....

Är det här tillkännagivandet av en skiva?
Jag vet inte ... kanske (skratt).

Nåväl, tjejerna blir galna om du blir en rocker!
Det är sant! Kvinnor älskar rockstjärnor! (skratt)

Vad krävs för en kvinna att imponera på dig?
Pengar! Det finns aldrig nog av det! (skratt)

Förutom det?
Mycket tålamod!

Varför?
Jag är inte den lättaste personen. Jag är envis och jag tycker inte om att folk säger vad jag ska göra, om folk bossar runt mig blir jag blir irriterad och ond.

Beskriv en perfekt dag ....
Uffff ... .. Jag vet inte, jag är inte särskilt bra på dejting som det betyder i Amerika.

Vad menar du?
I England innebär en dejt att gå ut med sin pojkvän eller flickvän. Här i Amerika går alla på en dejt som om det inte är något speciellt. "Jag gick ut med tre killar den här veckan ..." Ja, du är en hora då, eller hur? (skratt)

Du vet att du jämförs med Leonardo Di Caprio?
Så dumt! Det är inte rättvist mot honom, herre gud, han var Oscarnominerad när han var elva år gammal! (vilket inte är sant eftersom att Di Caprio fick sin första Oscarsnominering när han var tjugo)

Vad tycker du om att bli kallad den sexigaste mannen vid liv?
Det är ännu mer löjligt, jag är inte ens en riktig man än!

Källa: LetMeSign | Översatt av Sabina - Länka hit vid kopiering! VIKTIGT!

Kommentarer

Tänk på!
1. Elaka eller riktade kommentarer raderas omedelbart! "Ni" har ingenting här att göra för den här bloggen är skapad för fansen.
2. Frågor om bloggdesign? (Ja, det är jag som gjort designen till denna blogg!) Vill du också ha en? Klicka här för vidare info! OBS!!! Skicka allt till [email protected] (ej som det står där!)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0