Intervju med MTV

MTV: Berätta om hur du arbetar med Chris Weitz. Vilka var dina tankar när du först fick sin numera berömda "orienteringsguide"?

Robert Pattinson: När han gav ut den så var det en överraskning, jag menar, jag har aldrig fått det från någon regissör. Den var 40, 50 sidor lång, den här grejen. Och detta är förutom en massa brev och e-post och allt annat han hade skickat till oss, han försökte visa att han var på samma sida som oss och han är helt med oss att göra filmen. Och han rubbades inte från den inställningen under hela filmen. Det kanske låter löjligt hur mycket beröm här killen får. Jag var precis med hans fru och honom i Japan, och hon var till och med trött på det! Men han är som ett helgon. Han är en av de bästa människor jag någonsin träffat, än mindre regissörer. Jag tror att det på många sätt visas i filmen - den fick mycket hjärta.

MTV: Eftersom du bara är med i delar av filmen, kände du dig utanför resten av gänget? Önskar du att Edward var med mer i "New Moon"?

Pattinson: Hallucinationscenerna var de svåraste scenerna. De var inte riktigt det då, men när jag såg den första uttagningen av filmen, kände jag att "vi behöver ändra detta", vi har ändrat dem ganska mycket i redigering och ADR, främst på grund av att det är så svårt. Det är inte Edward du spelar, det är en manifestation av Bellas ensamhet och desperation. Det var alltid mycket klurigt - jag försökte fråga Kristen, "Hur skulle du göra?" Så för att vara ensam, tror jag att jag alltid känt mig lite isolerad på grund av karaktären i hela serien. Jag tror det är hur han är.

MTV: Men uppskattar du Edward mer efter varje film?

Pattinson: Det är lustigt, för när jag läste "New Moon", gav det mig idéer om hur man skulle spela honom i den första. Det är den jag är mest ansluten till, och den som humaniserade Edward för mig mest. I den första är han från början till slut en idealistisk karaktär, i det andra gör han ett misstag som är erkänt av alla, inklusive sig själv. Han är helt undermineras av mer kraftfulla varelser, och han undermineras känslomässigt av människor också. Jag tror det är vad humaniserad det.

MTV: Är du en romantisk person i verkliga livet?

Pattinson: Jag har inte gjort många romantiska saker i mitt liv ... Jag gillar de romantiska scenerna. Jag känner att mycket av historien i "New Moon" är väldigt hjärtskärande och sann. Och jag trodde inte att jag gjorde något bara av romantik. På många sätt är det en väldigt sorglig historia. Hmmm ... vad är det mest romantiska jag någonsin gjort?

MTV: Har du någonsin serenaded någon?

Pattinson: Nej [skratt]. Jag tror inte att det någonsin skulle vara romantiskt. Du måste ha så mycket stake för att göra det. Jag kan faktiskt inte komma på det mest romantiska jag någonsin gjort. Jag la en blomma i någons skåp när jag var 15 år gammal, en tjej som heter Maria. Kanske jag var 14. I alla fall så trodde hon att det var någon annan. Och den andra killen hävdade att det var han, vilket var bra.

Källa: The Twilight Saga | Översatt av Sabina - Länka hit vid kopiering! VIKTIGT!

Kommentarer

Tänk på!
1. Elaka eller riktade kommentarer raderas omedelbart! "Ni" har ingenting här att göra för den här bloggen är skapad för fansen.
2. Frågor om bloggdesign? (Ja, det är jag som gjort designen till denna blogg!) Vill du också ha en? Klicka här för vidare info! OBS!!! Skicka allt till [email protected] (ej som det står där!)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0