Fem fakta om Eclipse

Jag hittade lite information om Eclipse på The Twilight Saga(som de i sin tur hittat på Rotten Tomatoes). Jag vill i alla fall dela med mig av den, eftersom att man inte fått så mycket information om Eclipse än.

Såhär stod det på Rotten Tomatoes:

Fakta #1: Den är mörkare

Det helt nya affisch för Eclipse antyder en mörkare nyans med grubblande åskmoln. Med 30 Days of Night-regissören David Slade vid rodret, är det föga överraskande. "Varje film är annorlunda eftersom vi arbetar med olika regissörer på var och en, vilket jag älskar," säger Taylor Lautner till RT. "David Slade är perfekt för den tredje filmen eftersom det är mörkare. Eclipse är min favoritbok."

Ashley Greene, som spelar vampyren Alice, berättar för RT att Slade inte bara är en mörkrets furste. "David är verkligen hysterisk," skrattar hon, "Han har en sådan torr humor att du ibland inte vet om han skojar eller inte. Eclipse kommer att vara fantastisk eftersom han har gjort det betydligt vassare och mer dramatisk. Det kommer att se väldigt coolt ut."

Fakta #2: Mindre "kärlekshistoria" och mer "krig"

"Eclipse är inte lika intim som Twilight och New Moon", förklarar Robert Pattinson för oss. "Vi är i krig, så jag får interagera med fler tecken, inte bara Kristen. Man kommer också att få reda på mer om de andra medlemmarna i familjen Cullen. Det känns bara större." Men - frukta inte, Twihards - det betyder inte att kärlekshistorien är helt bortkastad. "New Moon etablerade en kärlekstriangel med Bella, Edward och Jacob", säger Lautner. "Så vi utforskar den vidare i Eclipse. Det är en tuff situation för dem alla för Bella slits mellan två killar, Jakob kan inte få flickan han älskar och så är där Edward, med alla sina problem."


Fakta #3: Varulvarna kommer skruva upp "sex appealen"

"Vi känner alla till lockelsen av vampyrfamiljen", säger Nikki Reed, som spelar vampyren Rosalie. "Men varulvspojkarna är på en helt annan nivå. De interagerar med en ungdomlig, lekfull, behaglig värme. Det är väldigt sexigt."

När det gäller Pattinson, medger han att hans personliga svartsjuka över Taylor Lautners nyskapta fysik faktiskt är bra att ha inför sin roll. "I Eclipse har Taylor och jag  massor av scener tillsammans där vi måste vara svartsjuk på varandra", säger han. "Så det hjälper att jag faktiskt känner mig otillräcklig när jag ser hans kropp, speciellt eftersom han är yngre än mig. Han uppfyller alla kriterier för vad tonårsflickor vill, fysiskt, ha i en kille. Jag kände mig tvungen att bevisa mig själv mot honom."

Fakta #4: Mer action

"Att filma Eclipse har faktiskt förändrat mitt liv", säger Nikki Reed om det tunga träning som skådespelarna fick utstå. "Jag har aldrig varit i så bra form - det här är första gången i mitt liv har jag faktiskt haft biceps. Det är bisarrt att jämföra hur vi ser nu hur vi alla såg i den första filmen. Alla skådespelarna dök upp inför Eclipse och såg superbiffiga ut."

Nya skådismedlemmen Bryce Dallas Howard försökte spela ett spratt för besättningen under ett stunt, men hon räknade inte med Pattinsons krångligheter. "Vi hade en fightingscen där Bryce var tvungen att ta tag i mitt hår", skrattar han. "Så hon tog en klump hår av min stuntmans peruk och var på väg att låtsas att hon hade dragit det av mitt huvud. Hon sa åt mig att skrika, men det var så pinsamt. Hon hade denna enorma klump av hår i handen, och jag mest "oww", föga övertygande."

Medan resten av skådespelarna fick roa sig med stunts, ägna en tanke åt stackars Taylor Lautner. "Eclipse är ett mycket mer fysiskt för min karaktär", förklarar han, "men varje gång jag har någon form av action, är jag varg, så allt det är gjort med CGI. Det är tråkigt."

Fakta #5: Slutet är bra anordnat för en fjärde - och eventuellt femte film

Det finns fyra böcker i The Twilight Saga: Twilight (sv: Om jag kunde drömma), New Moon (sv: När jag hör din röst), Eclipse (sv: Ljudet av ditt hjärta) och Breaking Dawn (sv: Så länge vi båda andas). Men Ashley Greene gav RT den starkaste indikationen hittills att det kan bli fem filmer. "Vi har avslutat inspelningen Eclipse och man skulle anta att som med New Moon efter Twilight, då börjar vi filma Breaking Dawn nästa år", säger hon.

"Det är bara det att Breaking Dawn är en mycket stor bok så det skulle vara en riktigt lång film. Vi tror att de kan besluta att dela upp det i två delar, som de gjorde med Harry Potter. Hursomhelst måste vi skynda på med att filma dem eftersom, till skillnad från Harry Potter, åldras inte vampyrer. Vi måste alla se likadana ut!"



Källor: The Twilight Saga och Rotten Tomatoes | Översatt av Sabina - Länka hit vid kopiering! VIKTIGT!

Kommentarer

Tänk på!
1. Elaka eller riktade kommentarer raderas omedelbart! "Ni" har ingenting här att göra för den här bloggen är skapad för fansen.
2. Frågor om bloggdesign? (Ja, det är jag som gjort designen till denna blogg!) Vill du också ha en? Klicka här för vidare info! OBS!!! Skicka allt till [email protected] (ej som det står där!)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0