Rob vill vinna en Oscar™

”Robert Pattinson tror att Twilight kommer att vinna en Oscar.
New Moon stjärnan är för tillfället i Cannes och nuddar axlar med Sharon Stone och de bästa från Hollywood.

Rob avslöjade för Collider om hans överväganden om han skulle spela Edward Cullen eller inte. Han sa: ’Jag ville inte göra en korkad tonårsfilm. Jag hade inte gjort något speciellt som någon ville se efter Harry Potter eftersom jag ville lära mig själv att spela. Jag ville inte vara en idiot. Det här kom lite på måfå och jag visste inte egentligen vad det var när allting började.’

‘Jag skulle vänta ännu ett år. Jag ville göra två eller tre till små grejer och sen göra något större och sen hände allt det här och jag bara ’jaha, okej.’ Jag hade gjort ännu en film där jag hade blivit väldigt intensiv i det hela än förut, jag kände mig tillfredsställd efteråt, mycket mer tillfredsställd än vad jag hade känt från andra filmer. Jag vet inte hur det blev eller vad resultatet från att ha blivit intensiv om något är, men man känner sig mer tillfredsställd.’

‘Jag ville ta det där i Twilight och även försöka bryta ner antagandet att en film görs utifrån en bok som säljer väldigt många kopior, varje bok som säljer många kopior görs till filmer direkt, och de är inte så särskilt bra och alla vet, även sexåringar, att det är bara för att tjäna pengar? Jag ville inte vara med i något sådant.’

’Jag trodde att Catherine Hardwicke och Kristen Stewart skulle vara stödjande för det där. Men de har rykten att tänka på medan jag inte har något rykte alls. Så jag ville vara säker att när jag väl anlände till Portland så skulle jag veta allt om allting och bara vara ’verkligen?’ Jag pratade inte med någon om någonting förutom den delen i en och en halv månad av inspelningen. Jag tror att det på sätt och vis tråkade ut folk.’

‘Jag tror att de flesta har last boken och den är lätt att läsa. Det är en bra bok. Så jag tror de flesta människor tänkte ’Jaha, vilken trevlig liten film.’ Jag håller liksom i boken och säger ’Nej! Den här kommer att vinna en Oscar!’’

Vi får vänta och se vad som händer nästa februari när 2010 års Oscars-vinnare är presenterade och får se om Rob plockar upp ett pris eller två.”
               
Källa: http://www.myparkmag.co.uk | Översättning: Helen- Länka hit vid kopiering! VIKTIGT!

Kommentarer
Postat av: Micaela

Jag vill att Rob ska vinna en Oscar! :D

2009-05-21 @ 18:08:03
URL: http://dogirl.blogg.se/
Postat av: Julia

Han förtjänar verkligen en oscar :D

2009-05-21 @ 19:25:10
Postat av: dalijja

give him his oscar !!!

2009-05-22 @ 14:50:28
URL: http://dalijja.blogg.se/

Tänk på!
1. Elaka eller riktade kommentarer raderas omedelbart! "Ni" har ingenting här att göra för den här bloggen är skapad för fansen.
2. Frågor om bloggdesign? (Ja, det är jag som gjort designen till denna blogg!) Vill du också ha en? Klicka här för vidare info! OBS!!! Skicka allt till [email protected] (ej som det står där!)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0