Metros intervju med Robert Pattinson

Robert Pattinson smälte många hjärtan när Edward Cullen visades på vita duken för första gången I Twilight. Den unga stjärnan är tillbaka i New Moon, men han erkänner att han fortfarande är chockad över fenomenet som Twilight har blivit. Pattinson satt ner med Metro för att prata om New Moon, hans succé, och hans karaktär.

Hur går det med inspelningen?
Det går jättebra! Om jag ska vara ärlig, så är jag överraskad hur avslappnat det hela är. Jag var verkligen nervös innan vi startade eftersom det finns så mycket förväntningar just nu. Men med det här teamet så har allting gått väldigt smidigt. Alla känner varandra. Det är ett av de mest avslappnade jobb jag någonsin jobbat med. Det är verkligen konstigt. Men allt har gått väldigt bra hitills.

Sist vi pratades vid, så berättade du att du fortfarande kunde gå ut på gatorna utan att någon kände igen dig. Jag antar att det har ändrats nu.
Jag går inte ut på gatorna längre, och när jag gör det, så är jag förklädd. (Skratt) Det är faktiskt en lättnad att få komma tillbaka till jobbet.

Var du överraskad over att Twilight blev ett så stort fenomen?
Det misslyckas aldrig att chocka mig. Även här. Igår så var det 300personer utanför inspelningsplatsen. Det var helt galet. Varje dag, varje enskild person som jag träffar har en väldigt stark koppling till böckerna. Det är väldigt svårt att ignorera det. Jag kan gå igenom passkontrollanter på vilken flygplats som helst i världen — och varje kontrollant är typ ’Kan jag få en autograf till min dottter?’ Varenda gång! Det är galet! Jag hoppas verkligen att det inte ändrar på det sättet jag tänker och liknande.



Vilken är din absoluta favorit film-vampyr genom tiderna?
Jag har alltid gillat den ursprungliga Nosferatu. Jag kollade på 30 days of night nyligen. Jag tyckte att den var väldigt bra. Men jag skulle inte säga att jag är eller har varit ett stort vampyr fan.

Du måste blivit erbjuden massor med roller nu. Hur väljer du dina val?
Jag dömer rent utifrån manuset. Jag är helt fullbokad för det här året. Jag har gjort alla möjliga saker du kan tänka dig. Varje del är så olik den andre. Jag kan inte säga att någon av de delar som jag gör — är klara än. Men jag väljer dem inte heller efter genre; mestadels utifrån manuset. Om jag gillar manuset och rollen så är det allt som räknas.

Finns det några skillnader i hur du förberedde dig för att spela Edward?
Jag känner ett starkt sammanband med karaktären. Jag är ett spöke, ett fragment i Bellas fantasi. Jag spelar egentligen inte Edward. Jag spelar ett brustet minne, som är väldigt konstigt. Jag försöker spela honom som om Edward hela tiden tänker på att saker kommer att falla isär. Det är det här idylliska förhållandet på dess top. Jag är väldigt, väldigt nära till ytan. Han är så osäker på allting.

Det här är hela intervjun översatt till svenska. Vill du läsa hela intervjun på engelska så klicka HÄR.

Källa: www.metronews.ca | Översättning: Helen- Länka hit vid kopiering! VIKTIGT!

Kommentarer

Tänk på!
1. Elaka eller riktade kommentarer raderas omedelbart! "Ni" har ingenting här att göra för den här bloggen är skapad för fansen.
2. Frågor om bloggdesign? (Ja, det är jag som gjort designen till denna blogg!) Vill du också ha en? Klicka här för vidare info! OBS!!! Skicka allt till [email protected] (ej som det står där!)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0