En kort intervju

Här är en liten intervju med Robert. Han berättar lite om New Moon, den "nye" Edward, hans paranoia och hans fans.

Nu när det inte finns så mycket nytt, så är det inte fel med en liten intervju att njuta av i sommarvärmen.

Det var mycket väsen över New Moon. Kände du av den pressen när ni filmade?
Lite grann, ja. Jag anlände till inspelningen med fjärilar i magen, ifrågasatte mig själv om ifall jag kunde tillmötesgå med fansens standard. Men den pressen släppte snabbt på grund av den avspända stämningen bland alla. Jag var förvånad av att se att ingen tog det lika allvarligt som jag. Jag insåg att de hade rätt. Trots allt så är det bara en film. Jag baserar inte min hela karriär på detta. Hoppas jag, i alla fall *skratt*

Så stämingen på inspelningen var samma som när ni spelade in Twilight?
Ja. Den enda skillnaden var budgeten. Vi hade ett större team den här gången. När vi spelade in Twilight kändes det verkligen som en liten, oberoende film. Nu gick vi vidare till nästa nivå. Jag vill inte påstå att New Moon är en superproduktion, men vi är nära. I alla fall, det spelade ingen roll för min vänskap med de andra skådespelarna. Och det är det viktigaste.

Kommer det vara några ändringar från boken?

Ja. Jag tror att den största skillnaden är att jag är med mer *skratt*. När Edward lämnat Bella blir hon deprimerad och förtvivlad. Hon börjar ha de här drömmarna om Edward. Vi filmade en drömscen när Edward dyker upp som en slags demon. Resultatet borde förvåna. Jag tror att New Moon kommer bli mycket läskigare än Twilight.

Förberedde du dig annorlunda inför New Moon?
Ja, lite. I de flesta scenerna som jag är med i, spelar jag ett spöke. Ett fragment av av Bellas fantasi. Tekniskt sätt, spelar jag egentligen inte Edward utan en version av honom som hon behåller i sitt minne. Det är ganska svårt att förklara; du kommer förstå det bättre när du väl sett filmen. Den här Edward är annorlunda än den man ser i Twilight. Jag försökte spela honom som att han visste att något skulle bli fel mellan honom och Bella... Det var ganska intensivt.

Innan Twilight släpptes kunde du gå ut på gatan och inte bli igenkänd. Saknar du det livet?

*suck* Jag vet inte, det är svårt att säga. Just nu är jag mitt uppe i något som jag inte kan vänja mig vid eller kontrollera. Det är svårt, väldigt svårt ibland.

Vad är svårt?
Att folk iaktar mig. Jag har alltid hatad när folk tittar på mig. När jag var liten kunde jag sitta ensam vid ett bord på lunchen eller längst bak i bussen och andra ungar stirrade på mig. Det gjorde mig galen! Jag har ingen aning varför men det har alltid fått mig att känna mig otroligt osäker, nästintill illamående. Allt jag ville var att bli en del av den scenbild av att bli osynlig. Jag har alltid hafe en paranoid natur. Så du kan föreställe dig hur jag känner mig just nu...

Ändå måste det väl kännas bra med all kärlek från fansen?

Det gör det! Jag skulle ljuga som jag sa att jag inte gillar det. Men allt mer ofta finner jag mig själv i mitten av dessa scener som skrämmer mig. Jag har inget emot det när ett fan kommer och frågar snällt om en autograf. Jag har aldrig vägrat när jag blir frågad snällt och lugnt. Men när de försöker röra mig och attackera mig, jag kan inte hantera det. Det gör mig illamående. Som jag sa, jag är paranoid och jag är alltid rädd att någon ska skada mig.

Läser du vad som står skrivet om dig i tidningarna och på internet?
Jag erkänner att det är en dålig vana, men jag kollar praktiskt taget varje dag för att se vad människor säger om mig på internet. Jag spenderar timmar läsandes bloggar om mig. Jag vet inte varför jag gör det. Jag vet att där är en kille på Facebook som låtsas vara mig. Jag kollar hans sida ganska mycket, bara av nyfikenhet. Jag vet, det är korkat. Han fick mig att skratta när han skrev att han hade sex med Kristen *skratt*.

Källa (även en intervju med Kristen och en med Nikki på eng.) | Översatt av Sabina - Länka hit vid kopiering! VIKTIGT!

Kommentarer
Postat av: Malin

Stackarn kan inte ens gå på gatan utan att attackeras =/

2009-07-13 @ 23:20:26
URL: http://edwardssyster.blogg.se/
Postat av: Charlie

Jag gillade verkligen den här intervjuven.

2009-07-14 @ 20:01:07
Postat av: Felicia

Jättesnygg header! Rob ser riktigt yummi ut på den bilden..;)

2009-07-14 @ 22:06:02
URL: http://thetwilightsagaa.blogg.se/

Tänk på!
1. Elaka eller riktade kommentarer raderas omedelbart! "Ni" har ingenting här att göra för den här bloggen är skapad för fansen.
2. Frågor om bloggdesign? (Ja, det är jag som gjort designen till denna blogg!) Vill du också ha en? Klicka här för vidare info! OBS!!! Skicka allt till [email protected] (ej som det står där!)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0