Robert Intervju för Seventeen ME

TwilightPoison postade en intervju med Rob som han gjorde för marsnumret av Mexiko's
Seventeen. Intervjuen är översatt till engelska och jag översatte den till svenska nu, bara för er!
OBS! Intervjuen är från förra året!

Var du fascinerad av vampyrer?
Inte direkt. Jag tycker att besattheten vissa människor har till dom är konstigt. Jag läste bara Dracula när jag spelade i filmen.

Hur känner du över att ha så många tjejer efter dig?
Det är läskigt eftersom att det är något som aldrig hänt mig förut. Twilight fans är mycket trogna till boken och Stephanie Meyer. Jag hade negativa reaktioner till 100% från fans när jag fick rollen som Edward.

Varför?
För allt. Edward är någon slags perfekt varelse, den perfekta killen. Och fansen ville ha en kille som Leonardo DiCaprio, men Edward ska ju vara 17 år. När jag träffade Stephanie Meyer, godkände  hon mig som karaktär och nästa dag så hade bokstavligen alla fans ändrat uppfattning och accepterade mig.

Det måste vara svårt att försöka vara så perfekt.
Det är det. Först läste jag boken och jag tänkte att det fanns ingen chans att jag skulle kunna spela och skapa alla dessa perfekta beskrivningar av Edward. Ingen i världen kunde ha kommit till världen så häftig. Sen läste jag manuset och gjorde audition med Kristen, och hon spelade på ett väldigt oväntat sägg. Hon gav styrka till Bella och det gjorde Edwards karaktär lite "svagare", och därifrån klarade jag det. Han som är någon slags av demon är helt tagen av henne. Hon dominerar honom.



Hur känner du om att få vara med i en så storsäljande hit som Harry Potter och nu i Twilight?

För att var ärlig har jag aldrig tänkt på detta när jag fick rollen. Harry Potter var min första chans att nå publiken och nu har den här filmen blivit väldigt lyckad också. Det var väldigt oväntat.

Har du varit hårdare med dig själv, eftersom att du spelar en sådan perfekt karaktär?
Inte direkt. Jag försökte inte ens vara perfekt, jag bygger honom på kändisar som James Dean, personer med en oändlig charm. I den här filmen är han väldigt ridderlig, men jag försökte få honom sexigare i filmen. Jag använde det faktum att jag är vampyr, jag vill att folkska tro att jag är mystigt och farlig på samma gång.

Tror du att du blivit ett paparazzi mål?
Ja, bokstavligen. Det är så konstigt.

Så de känner igen dig mer nu?
Ja, jag vet inte om det är på grund av det här irriterande håret. Egentligen behöver jag klippa mitt hår, alla vet vem jag är på grund av mitt hår, men de vet inte ens mitt namn.

Sparar du ditt hår så långt av en anledning?
Vi filmar New Moon snart. Jag skulle älska att få ett buzz men jag är inte säker. Plus, om jag gör autditions för något kommer det finnas människor som vill se lite längre hår.

Hur började du skådespela?
Jag gick aldrig på någon speciell skola. En dag var min pappa på en restaurang och han såg en massa snygga tjejer, så han frågade dem vart dem var på väg och dem sa "Theater Club", så min pappa sa att jag var tvungen att åka dit. Det var så pinsamt.



Hur kom du till Hollywood?
Jag letade efter en manager efter Harry Potter. Förra året var jag med i en film som jag spelade Salvador Dalí och jag tog det på största allvar. När jag kom tillbaka till London ville jag göra något annat, jag gick på audition och tre dagar senare var jag "anlitad" för Twilight.

Vilka var dina drömmar innan du börade skådespela?
Jag ville bli pianist och spela på pubar i London.


Det finns en låt av dig på soundtracket, planerar du att släppa ett album?
Jag släpper inte ett album, det vore för mycket!


Finns det någon skådespelare du ser upp till?
Jag har alltid varit besatt av Jack Nicholson. Jag jag föredrar 70-tals filmer och jag gillar James Dean-style, han är fantastisk.

Källa | www.robert-pattinson.co.uk | Översättare: Jag - länka hit vid kopiering! VIKTIGT!


Kommentarer
Postat av: Helen

Tess, jag översatte den intervjun förut, scrolla neråt så ser du den ;)

/Helen

2009-04-22 @ 00:17:28
URL: http://duckfaces.blogg.se/

Tänk på!
1. Elaka eller riktade kommentarer raderas omedelbart! "Ni" har ingenting här att göra för den här bloggen är skapad för fansen.
2. Frågor om bloggdesign? (Ja, det är jag som gjort designen till denna blogg!) Vill du också ha en? Klicka här för vidare info! OBS!!! Skicka allt till [email protected] (ej som det står där!)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0