Twilight påverkar alla, mer eller mindre dolt...
Hollywoods marknadsförings representanter säger att I dessa dagar så har Twilight merchandaise påverkat så många andra studiors marknadsföringar för att nå fram till tonårstjejer. Vissa postrar för den uppkommande ’Potter’filmen har härmat Twilights betoningar på romantik. En föreställer Harry och hans kärlek, Ginny, båda kollandes djupt i den andres ögon, i en pose som påminner om Twilights nu väldigt populära stjärnor, Bella och Edward. En annan visar Harrys kompis Ron med hans flickvän Lavender, medan en svartsjuk Hermione visas i bakgrunden.
Warner Bros. och teamet bakom Potter säger att de inte hade Twilight merchandaisen i åtanke när de planerade och designade materialen för ’Halv blods prinsen’. Istället, säger de att det var en kampanj som målsätter sig att sammanfatta historierna från de föregående ’Potter’filmerna, säger representanterna och filmansvariga, ignorerandes det faktum att det finns en rivalitet mellan merchandaisen emellan fans.
Här kan ni läsa hela artikeln (på engelska).
Källa | Översättning: Helen- Länka hit vid kopiering! VIKTIGT!
Warner Bros. och teamet bakom Potter säger att de inte hade Twilight merchandaisen i åtanke när de planerade och designade materialen för ’Halv blods prinsen’. Istället, säger de att det var en kampanj som målsätter sig att sammanfatta historierna från de föregående ’Potter’filmerna, säger representanterna och filmansvariga, ignorerandes det faktum att det finns en rivalitet mellan merchandaisen emellan fans.
Här kan ni läsa hela artikeln (på engelska).
Källa | Översättning: Helen- Länka hit vid kopiering! VIKTIGT!
Kommentarer
Trackback